۱۳۹۲ خرداد ۴, شنبه

همه جمشون جمع اینم از انتخابت


آقا مجتبی و جلیلی در پی ایجاد امپراطوری اسلامی



سعید جلیلی، یکی از هشت نامزد تأیید صلاحیت‌شده برای انتخابات ریاست‌ جمهوری رژیم گفته است درصدد گسترش نفوذ اسلام در جهان و تشکیل یک امپراتوری بزرگ اسلامی است. سعید جلیلی از اعضای اصلی باندی به نام "رهپویان انقلاب اسلامی" است که مجتبی خامنه ای، پسر خامنه ای که می خواهد جانشین پدرش شود، رهبری آن را برعهده دارد.
گزارش رادیو فردا: سعید جلیلی، یکی از هشت نامزد تأیید صلاحیت‌شده برای انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، روز جمعه سوم خرداد در اولین همایش انتخاباتی خود اعلام کرد که درصدد «گسترش نفوذ اسلام در جهان» است و افزود که اگر این نکته به عنوان «تشکیل یک امپراتوری بزرگ» قلمداد شود از آن باکی ندارد و از آن استقبال می‌کند.
به گزارش خبرگزاری فارس، سعید جلیلی که در همایش انتخاباتی‌اش در ورزشگاه شیرودی تهران سخنرانی می‌کرد افزود که «ما درصدد خشکاندن ریشه‌های رژیم صهیونیستی، نظام سرمایه‌داری و نظام کمونیستی هستیم و می‌خواهیم که نظام اسلامی را ترویج کنیم.»
سعید جلیلی، که دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و از چهره‌های نزدیک به رهبر جمهوری اسلامی است در ادامه سخنانش گفت که به باور وی، جمهوری اسلامی «دلیلی ندارد مسلمانان جهان را به پیروی از اصول تصاحب قدرت در جهان دعوت نکند.»
این نامزد ریاست‌جمهوری ایران، در سخنرانی خود تأکیدی مؤکد بر گفتمانی داشت که از دیدگاه او باید گفتمان غالب بر ایران و جهان باشد؛ وی از گفتمان مورد نظر خود با عنوان «گفتمان اسلام ناب» یاد می‌کند.
او در بخش‌هایی توضیح داد که گفتمان مورد نظر او راه و روش امام علی، امام اول شیعیان، و روح‌الله خمینی، بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، است.
او در ادامه گفت «امروز کسی که سکاندار قوه مجریه می‌شود باید بتواند با برنامه‌ریزی و باور دقیق به این گفتمان عرصه‌ای را فراهم کند که ظرفیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری کشور در جهت تحقق این گفتمان آزاد شود.»
سعید جلیلی که مدت‌ها ریاست هیئت مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران را برعهده داشته در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: «ما این حقیقت را در سیاست خارجی خود بارها اعلام کرده‌ایم که در صدد گسترش نفوذ اسلام و کاهش نفوذ سلطه در جهان هستیم».
وی افزود: «حال اگر آنها این نکته را تشکیل یک امپراتوری بزرگ می‌دانند ما باکی نداریم و از آن استقبال می‌کنیم».
آقای جلیلی در ادامه گفت: «اکنون در سطح هماوردی در برابر قدرت‌های جهان قرار داریم و اینها همه حاصل این گفتمان است».
سعید جلیلی که عنوان پایان‌نامه دانشگاهی او، «سیاست خارجی پیامبر» است و اکنون دارای کرسی تدریس «دیپلماسی پیامبر» در دانشگاه امام صادق است در ادامه سخنان روز جمعه خود اشارات بسیاری به دوران‌های اولیه اسلام داشت.
وی در سخنان خود، پیشرفت را در گرو «توجه به شاخص‌هایی که امام علی به مالک اشتر در مورد پیشرفت بیان کرده‌اند» تعریف کرد.
انتخابات ریاست‌جمهوری ایران روز ۲۴ خرداد برگزار می‌شود و سعید جلیلی قرار است در این انتخابات با هفت نفر دیگر رقابت داشته باشد.

«ورود سعید جلیلی به انتخابات با ورود برخی افراد ارتباط داشت»


به گفته یک عضو ستاد جلیلی او در واکنش به نامزدی برخی افراد کاندیدا شده. تاکید جلیلی در اولین سخنرانی انتخاباتی‌اش بر استقرار "اسلام ناب و احیای نظام اسلامی" بود. همزمان تلاش سایر نامزدهای اصولگرا برای یارگیری ادامه دارد.
رشید قانعی از مسئولان ستاد انتخاباتی سعید جلیلی گفته است که  ورود جلیلی به عرصه انتخابات واکنشی به ورود "برخی افراد" به این عرصه صورت گرفته است. به گفته قانعی «آقای جلیلی از مدتها قبل قصد ورود به انتخابات را داشت اما با توجه به آرایش صحنه احساس تکلیف می‌کرد که وارد شود یا خیر... (ولی نهایتا) ورود ایشان به عرصه انتخابات با ورود برخی افراد صورت گرفت.»

با توجه به این که جلیلی نیز در آخرین ساعات قانونی برای  ثبت نام به وزارت کشور رفت این گمانه قوی وجود دارد که وی و حامیانش برای مقابله با هاشمی رفسنجانی وارد کارزار انتخاباتی شده‌اند.

با این همه، قانعی گفته است که به رغم رد صلاحیت برخی از نامزدها (هاشمی) جلیلی قصد کناره‌گیری ندارد.

حمایت جبهه پایداری از جلیلی

با کنار رفتن کامران باقری لنکرانی گمان می‌رفت که جبهه پایداری که لنکرانی نامزد اصلی آن بود از در حمایت از جلیلی درآید. گرچه تا کنون از سوی رهبر معنوی این جبهه، یعنی آیت‌الله مصباح یزدی موضعی در این رابطه گرفته نشده، ولی امیرحسین قاضی‌زاده، سخنگوی جبهه پایداری، روز شنبه به خبرگزاری فارس گفت که «جلیلی بهترین گزینه سکانداری قوه مجریه در ۸ سال آینده است».

علاوه بر رجانیوز که به جبهه پایداری نزدیک است، سایت‌هایی همچون مشرق‌نیوز و خبرگزاری فارس که به سپاه پاسداران نزدیکند نیز آشکار و پنهان سیاست حمایت از سعید جلیلی را در پیش گرفته‌اند.

با توجه به حمایت برخی از رسانه‌های نزدیک به دولت از رجایی این گمانه مطرح است که اگر حذف اسفندیار رحیم‌‌مشایی از گردونه انتخابات مورد تجدیدنظر قرار نگیرد، احتمالا تیم احمدی‌نژاد به سوی حمایت از جلیلی متمایل خواهد شد. از سوی گرچه احمدی‌نژاد گهگاه در ماه‌های اخیر به طور تلویحی گفته است که در مباحث مربوط به مذاکرات هسته‌ای مشاورت و مداخله چندان ندارد، ولی با این همه، مناسبات وی به عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی و سعید جلیلی، دبیر این شورا که رئیس تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران هم هست، با حاشیه‌های چندانی توام نبوده است.

"احیای نظام اسلامی"، راهی که شاید به مقصد نرسد

جلیلی در اولین سخنرانی انتخاباتی خود که روز جمعه در استادیوم شیرودی در جمع هواداران خود ایراد کرد، بر "گفتمان انقلابی اسلامی و گفتمان مقاومت" تاکید کرد و خواهان حاکمیت کامل "اسلام ناب" شد.

جلیلی با استناد به سخنان آیت‌الله خمینی خواهان خشکاندن ریشه صهیونیسم و نظام سرمایه‌داری و اشاعه نظام اسلامی در جهان شد.

جلیلی در بخشی از سخنان خود با حمله به مواضع کسانی که برقراری مناسبات با آمریکا را به سود ایران می‌دانند گفت: «ما به لطف خدا تصمیم داریم که نظام اسلامی را احیا کنیم و اگر نوکران آمریکا نمی‌پسندند و آن را قدرت‌طلبی و توسعه‌طلبی می‌دانند از آن باکی نداریم و از آن استقبال می‌کنیم.»

جلیلی البته تاکید کرد که شاید این راه به مقصد نرسد. او گفت: «مالک اشتر به مصر نرسید اما دعای حضرت علی که برای او سعادت و شهادت را طلب کرده بود، مستجاب شد.»

بازتاب بين المللي حذف رفسنجاني: مهر پايان بر توهم صندوق رأي درايران

نگراني مقامات
 از تكرار اعتراضات ضد حكومتي
نيويورك تايمز: مهر پاياني بر توهم تغيير ازطريق صندوقهاي رأي
نيويورك تايمز نوشت: مفسران و تحليلگران گفتند، حذف رفسنجاني و رحيم مشايي، خار ديگري در پهلوي طيف خامنه اي و ممكن است حاكي از بازتابهاي حتي بزرگتري باشد. رد صلاحيت رفسنجاني،  مهر پاياني بر توهم آنهايي گذاشت كه براي ايجاد تغيير از طريق صندوقهاي راي، به جاي اعتراضات خياباني، چشم دوخته بودند.
يك معلم 27 ساله گفت، ”مي گويند كه اين نظام فرزندان خود را مي‌خورد، اما در مورد رفسنجاني، پدر خود را خورده است”.
نيويورك تايمز 1خرداد1392
گاردين: سركوب عمومي در بحبوحه نگراني رژيم از تكرار اعتراضات ضد حكومتي
در همين حال روزنامه گاردين چاپ لندن گزارش داد درحالي‌ كه انتخابات نزديك مي‌شود، رژيم ايران دست به سركوب عمومي مخالفان قبل از انتخابات رياست‌جمهوري ماه آينده زده  است و عده اي را نيز در رابطه با انتخابات احضار كرد. زندانيان سياسي در برخي از بدنام‌ترين زندانهاي ايران، از حق آزادي به قيد ضمانت منع شده، و برخي از آنها، به سلولهاي انفرادي منتقل شده‌اند. مدافعان حقوق‌بشر در ايران، كه به شرط ناشناس ماندن صحبت مي‌كردند، گفتند در بحبوحه نگراني مقامات از تكرار اعتراضات ضد حكومتي، كه به‌دنبال انتخابات 2009 به وقوع پيوست، سركوب توسط حكومت در آستانه انتخابات 14ژوئن شدت يافته است. 
گاردين 1خرداد1392
آسو شيتدپرس:گذار سياسي احمدي نژاد از يك فرد دروني رژيم به يك طرد شده سياسي و فردي بيروني با پتانسيل مخرب شروع شده است
آسوشيتدپرس در گزارشي از تهران نوشت: احمدي‌نژاد كه در حكومت آخوندها از ”فرزند محبوب ”به ”طرد شده سياسي ” تنزل پيدا كرده، روز چهارشنبه عهد كرد هر آن‌چه كه از قدرت سياسي در وي باقي مانده را به‌كار گيرد تا حكم شوراي نگهبان را به چالش بكشد. شانس موفقيت وي خيلي كم است. ولي خودداري وي از پذيرش قضاوت روحانيون حاكم علامت اين است كه گذار سياسي وي از يك فرد دروني كه با رهبري در تضاد است، به يك فرد بيروني با پتانسيل مخرب بودن شروع شده است. آن‌چه كه محتمل‌تر است اين است كه احمدي‌نژاد تلاش كند خود آغازگر يك جنبش سياسي به‌عنوان صداي مخالف در كشوري با مسائل متعدد، منجمله اقتصاد در حال فلج شدن باشد. 

۱۳۹۲ خرداد ۲, پنجشنبه

حمايت محمد جواد لاريجاني از رد صلاحيت رفسنجاني و مشايي؛ حمله شديد به غرب

                                                               

سوز و گداز جواد لاریجانی از موضع گیری آمریکا در مورد رد صلاحیت کاندیداها و نمایش انتخابات
خبرگزاری فرانسه: دولت آمريکا رد صلاحيت کانديداهای انتخابات رياست جمهوری در ايران را محکوم کرد و رهبر رژيم تهران را حاکمی غير پاسخگو خواند که به چنگ انداختن بر قدرت شدت بخشيده است. پاتريک ونترل، سخنگوی وزارت خارجه آمريکا گفت، شورای نگهبان غيرمنتخب، که به مردم ايران پاسخگو نيست، کانديداهای بالقوه را بر مبنای معيارهای مبهم رد صلاحيت کرده است. غيرمحتمل است که کانديداهایی که باقی مانده اند، خواسته مردم ايران را نمايندگی کنند.
واکنش جواد لاریجانی با فحاشی و دهان دریدگی

ادعاهای انتخاباتی در مورد مقابله با تورم


علی اکبر ولایتی ادعا می‌کند در صورت پیروزی در انتخابات ظرف ۱۰۰ روز مشکل تورم و گرانی را برطرف می‌کند. محمد غرضی، یکی دیگر از کاندیداها نیز می‌گوید قصد دارد "دولت ضد تورم" تشکیل دهد.
مطابق برخی گزارش‌ها همزمان با اعلام نتیجه‌ی بررسی صلاحیت داوطلبان حضور در انتخابات ریاست جمهوری اوضاع اقتصادی کشور دستخوش نوسان شد و قیمت برخی از کالاها افزایش یافت.

روزنامه دنیای اقتصاد، پنج‌شنبه دوم خرداد به نقل از فعالان بازار نوشت، فضای اقتصادی و سیاسی کشور در این روزهای داغ انتخابات آنقدر خاکستری است که کمتر کسی ریسک فعالیت اقتصادی و خرید و فروش را می‌پذیرد و بازار خودرو نیز از این قائده مستثنی نیست.

ولایتی: تورم را ۱۰۰ روزه بر طرف می‌کنم

در این وضعیت ناپایدار، که با رد صلاحیت اکبر هاشمی رفسنجانی تشدید هم شده، برخی از کاندیداها مقابله با گرانی و تورم را از برنامه‌های اصلی خود معرفی می‌کنند.

علی اکبر ولایتی، یکی از نامزدان ائتلاف سه نفره اصولگرایان، دوم خرداد گفت، در صورت پیروزی "با یک برنامه منسجم ظرف ۱۰۰ روز مشکلات اقتصادی فوری از جمله تورم و افزایش قیمت‌ها را برطرف می‌کنم."

برخی از کارشناسان معتقدند برطرف کردن تورمی که از مرز ۳۰ درصد گذشته در این مدت ممکن نیست و طرح چنین شعاری ارتباطی با واقعیت‌های اقتصادی و ساز و کار بازار ندارد.

ولایتی، مشاور ارشد رهبر جمهوری اسلامی در امور بین‌الملل اعتراف می‌کند: «رئیس جمهوری نیست که در همه حوزه‌ها تخصص داشته باشد بلکه باید مدیر قوی باشد و بتواند از مدیران متخصصی در حوزه‌های مختلف استفاده کند و خود نیز به خوبی آنان را مدیریت کند.»

به گزارش خبرگزاری مهر ولایتی در عین حال تاکید می‌کند که "کاندیداها نباید در راستای شعار دادن و وعده و وعید وارد میدان شوند بلکه باید در عمل مشکلات آنان را حل کنند."

غرضی: بقیه شعار ضد تورم نمی‌دهند
محمد غرضی، یکی دیگر از نامزدان تایید صلاحیت شده است که صبح پنج‌شنبه در یک نشست خبری به معرفی خود و تشریح برنامه‌هایش پرداخت.

غرضی که وزیر نفت دولت میرحسین موسوی و وزیر پست و تلگراف و تلفن دولت رفسنجانی بوده می‌گوید: من نه عضو حزب کارگزاران هستم و نه نزدیکی سیاسی با اصلاح‌طلبان و اصولگرایان دارم.

نیروهای امنیتی و یگان ویژه در اطراف محل زندگی هاشمی رفسنجانی مستقر شده اند


گزارش ها از تهران حاکی از افزایش فشارهای امنیتی بر فعالان اصلاح طلب و حامیان هاشمی رفسنجانی در آستانه انتخابات و همزمان با اعلام رد صلاحیت هاشمی است.

سحام نیوز سایت نزدیک به مهدی کروبی گزارش داد که تعداد زیادی نیروی یگان ویژه و نیروی امنیتی در منطقه جماران، محل زندگی هاشمی رفسنجانی از روز سه شنبه 21-05-2013 حضور یافته اند.

همچنین خبرهای رسیده حاکی از قطع سرویس پیامک کوتاه در تهران است.

در روزهای گذشته، شماری از فعالان در ستاد هاشمی رفسنجانی، نیز احضار یا دستگیر شده‌اند. فواد صادقی از فعالان رسانه ای نزدیک به آیت الله هاشمی رفسنجانی و سردبیر سایت بازتاب امروز، روز شنبه 18-05-2013 بعد از احضار به دادستانی بازداشت شده است.
قربان بهزادیان نژاد رییس ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی ، بهمن احمدی امویی، مسعود باستانی و حسین رونقی زندانیان سیاسی پس از انتخابات 88 که در مرخصی به سر می بردند روز گذشته و در پی عدم تمدید مرخصی به همراهان خود در زندان پیوستند.

در همین حال اسماعیل احمدی مقدم صبح روز چهارشنبه در صبحگاه کارکنان انتظامی استان مرکزیاز افزایش تدابیر امنیتی در آستانه انتخابات خبر داد و گفت: "نیروی انتظامی با همكاری مردم مراقب است كه هیچ حاشیه ای در انتخابات بوجود نیاید."

مقامات جمهوری اسلامی و از جمله رهبر ایران از مدتها پیش نسبت به وقوع فتنه ای بزرگتر در انتخابات جاری از آنچه فتنه 88 می خوانند هشدار داده اند.
 

هاشمی رفسنجانی: می دانم که نباید می آمدم

اکبر هاشمی رفسنجانی  در جمع اعضای ستاد خود با بیان اینکه “با این کوه مشکلات هرکس که راضی به پذیرفتن مسوولیت باشد باید ابتدا قصدش را پرسید که با این بودجه بدون منابع چگونه می خواهد ۲۵ درصد حقوق کارمندان را افزایش دهد؟ می پرسد: دولتی که بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان به بانک ها و پیمانکاران بدهکار است را چگونه می خواهد اداره کند؟"

به گزارش سایت خبری جهش رییس جمهور اسبق جمهوری اسلامی با تاکید بر اینکه پولی نمانده و اگر هم باشد قابل انتقال به داخل نیست، افزود: "پول های خارجی را خوشبینانه به چین دادیم و آنها با دریافت هزینه ای آن را به یوآن تبدیل کردند و بعد هم گفتند به جای پول کالا می دهیم و بعد از آن هم گفتند نه هر کالایی، بلکه آنچه خودمان تعیین می کنیم می دهیم. هند هم آمده نفت ما را با قیمتی خیلی ارزان می خرد اما حاضر نیست حتی روپیه بپردازد. این گزارش وزیر بازرگانی و رییس کل بانک مرکزی است که در یکی از جلسات تلخ مجمع آمدند و گفتند."

هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینکه سیل درخواستهای مردمی او را وادار به ثبت نام در انتخابات کرده بود گفت : "من خود می دانم نباید می آمدم و در جلسات خصوصی هم گفتم که اینها را از هرکس بهتر می شناسم."

هاشمی رفسنجانی برای نخستین بار به "افتخارات ایران قبل از انقلاب" اشاره کرد و گفت: "افتخاراتی که ایران چه قبل و چه بعد از انقلاب داشت کتمان شدنی نیست و ایران کشوری عزیز بود،من خودم با ماشین همه کشورهای اروپایی را گشتم و رانندگی کردم. از این کشور به آن کشور می خواستم بروم فقط پاسپورت را نشان می دادم. حالا به جایی رسیدیم که مردم امروز می ترسند زن خودشان را با خود به سفر خارجی ببرند چون بی اهانتی می شود."

وی با بیان اینکه در مجلس سنای آمریکا دو طرح خطرناک برای تجزیه بلوچستان و آذربایجان و حمایت از حمله نظامی اسرائیل علیه ایران وجود دارد افزود: " از همه مردم هم می خواهم که امیدشان تبدیل به یاس نشود و آرامش خود را حفظ کنند. به هرحال ما چاره ای نداریم و آنها که این کار را کردند نیازی به دشمن خارجی ندارند چرا که مشکلات از درون در حال وقوع است."

انتقاد اصولگرایان از تایید صلاحیت سعید جلیلی

تایید صلاحیت سعید جلیلی از سوی شورای نگهبان با شگفتی و انتقاد فراوان روبرو شده است. به نوشته روزنامه رسالت جلیلی "سابقه جدی و اجرایی" ندارد. سایت الف نیز می‌پرسد: آیا حقیقتا مردم جلیلی را رجل سیاسی می‌دانند؟
سعید جلیلی یکی از هشت داوطلبی است که شورای نگهبان بر صلاحیت آن‌ها برای شرکت در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری مهر تایید زده.

جلیلی از سال ۱۳۷۰ تا روی کار آمدن محمد خاتمی در سال ۱۳۷۶ از کارمندان وزارت امور خارجه بود و در دولت محمود احمدی‌نژاد دوباره به این وزارت خانه بازگشت. او از سال ۱۳۸۶ دبیر شورای عالی امنیت ملی و از ۱۳۸۷ نماینده رهبر جمهوری اسلامی، علی خامنه‌ای در این شورا است.

«شورای نگهبان به افکار عمومی پاسخ دهد»

سایت الف، متعلق به احمد توکلی، رئیس پیشین مرکز پژوهش‌های مجلس در یادداشتی که چهارشنبه اول خرداد منتشر شد در مورد نحوه تصمیم‌گیری‌های شورای نگهبان، به ویژه درباره رد و تایید صلاحیت اکبر هاشمی رفسنجانی و سعید جلیلی پرسش‌های انتقادآمیزی مطرح کرد.

سایت الف با توجه به این‌که جلیلی "سابقه اجرایی و سیاسی" ندارد از شورای نگهبان می‌پرسد معیار تایید صلاحیت افرادی مانند او چیست؟

در این یادداشت با اشاره به تاکید شورای نگهبان بر "رجل سیاسی و رجل مذهبی" بودن داوطلبان آمده است: «چطور می‌شود افرادی با سابقه طولانی سیاسی و کار اجرائی رد صلاحیت می‌شوند اما جلیلی تائید می‌شود؟»

پایگاه خبری وابسته به توکلی با طرح این پرسش که «چرا شورای نگهبان خود را پاسخگو نمی‌داند» به اعضای این شورا توصیه می‌کند که ترک عادت کنند و در این دوره به سوالات افکار عمومی پاسخ دهند.

پایان‌نامه جلیلی؛ "سیاست خارجی پیامبر"

علی مطهری، که قرار بود رئیس ستاد اصولگرایان حامی رفسنجانی باشد می‌گوید: «به نظر من رد صلاحیت آقای هاشمی رفسنجانی و افرادی مانند آقای پزشکیان درست نبود، همان طور که تأیید صلاحیت آقای جلیلی درست نبود.»

به گزارش خبرگزاری مهر مطهری می‌افزاید، این تصمیم‌گیری‌ها نشان می‌دهد که "رویکرد شورای نگهبان بیشتر سیاسی بوده تا اعتقادی و قانونی."
علی مطهری: تأیید صلاحیت آقای جلیلی درست نبودعلی مطهری: تأیید صلاحیت آقای جلیلی درست نبود
مطهری با طرح این سوال که آقای جلیلی با کمترین تجربه چرا تأیید صلاحیت شد می‌گوید:«آیا با چهار تا ملاقات و مذاکره با خانم کاترین اشتون کسی می‌تواند رئیس جمهور شود؟»

برخی منابع خبری سابقه کار جلیلی در وزارت خارجه را تا دو دهه اعلام کرده‌اند که چندان دقیق نیست. او پس از کنار گذاشته شدن از این وزارت‌خانه در دوران محمد خاتمی مدیر "بررسی‌های جاری دفتر رهبری" شد.

سعید جلیلی در "دانشگاه امام صادق" علوم سیاسی تحصیل کرده و پایان نامه‌ی خود را درباره "سیاست خارجی پیامبر" نوشته. او در همین دانشگاه "دیپلماسی پیامبر" تدریس می‌کند.

راننده احتمالی "تریلی دولت"

دبیر شورای عالی امنیت ملی در نخستین روز پس از اعلام تایید صلاحیتش به قم سفر کرد و پس از دیدار با برخی از مراجع تقلید در جمع طلاب حوزه علمیه حاضر شد. او در این دیدار گفت:«اگر دولت را یک ماشین بزرگ مانند تریلی در نظر بگیریم،‌ باید اولویت اول خود را این قرار بدهیم که این ماشین را راه بیندازیم و در ثانی ساز و کار اندیشه دینی را بر آن حاکم کنیم.»

سایت خبری تسنیم از قول جلیلی نوشت: «امروز ساختار اجرایی و اداره کشور ما نه تنها برای به انجام رساندن گفتمان انقلاب ناتوان است بلکه در اجرایی کردن همین ساختارهای لیبرالی و غربی نیز ناتوان و فرسوده شده است و یکی از دلایلش عدم ارتباط با حوزه علمیه است.»

سرپرست تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران گفت‌وگوهای اخیر با نمایندگان گروه ۵­­+۱ را موفقیت آمیز خواند و گفت: «اگر جریان و گفتمانی بیاید و مدعی شود که مقاومت سبب هزینه برای کشور است و مصالحه را راه حل معرفی کند، این امر اشتباه و با شواهد فراوانی قابل رد کردن است.»

طرح "سفرهای وزارت‌خانه‌ای"

سعید جلیلی در جمع طلاب حوزه علمیه با اشاره به نقش ایران در بحران سوریه تاکید کرد: «اگر ما به پشت خیمه‌های دشمن رسیدیم نباید بازگردیم و این بازگشتن گاه با شبهه در اندیشه و شبهه در دیدگاه صورت می‌گیرد که حوزه علمیه می‌تواند پاسخ‌گو باشد.»


سید حسن خمینی : نام هاشمی رفسنجانی در حافظه مردم ایران نقشی برجسته خواهد یافت

نامه نوه خمینی به اکبر هاشمی رفسنجانی


سید حسن خمینی نوه خمینی روز چهارشنبه 22-05-2013 با ارسال نامه ای به اکبر هاشمی رفسنجانی از رد صلاحیت وی ابراز تاسف کرد.

سید حسن خمینی در نامه اش نوشت: " خبر غیر قابل باور عدم احراز صلاحیت جنابعالی در نامزدی انتخابات ریاست جمهوری دل همه علاقمندان به شما و بخشی عظیم از دلبستگان به امام عظیم الشأن، دوستداران رهبری معظم انقلاب را بدرد آورد. "

نوه آیت الله خمینی با ابراز خوشبینی به آینده به عللی که به گفته وی "بعدها معلوم خواهد شد" افزوده است: " آنچه مرا از صمیم قلب خوشحال می کند – بگونه ای که گاه دلم می خواهد امام و دیگر یارانش نیز بودند و این لحظات را می دیدند - اقبال عمومی خارج از توصیفی است که زن و مرد، پیر و جوان، روستایی شهری، و در یک کلام اکثریتی قاطع از یکایک مردم این سرزمین پاک نسبت به شما پیدا کرده اند."

سید حسن خمینی در ادامه نوشته است: " روزهای گذشته در میان زایران حرم امام، وقتی با اقبال بیش از90 درصد مردم نسبت به شما مواجه شدیم، برخود لرزیدم و خدمت جنابعالی هم عرض کردم که ملجأ آمال یک ملت بودن و نقطه کانونی امید ایشان شدن هم یک نعمت الهی است و هم یک وظیفه سخت را بر دوش شما قرار می دهد."
وی در پایان نامه اش هاشمی رفسنجانی را فردی جاودانه در حافظه تاریخی ملت ایران خوانده و انوشته است: "از این پس نام هاشمی رفسنجانی تنها با مبارزه و انقلاب، دفاع مقدس و سازندگی گره نخورده است، بلکه علاوه بر آن، نام شما توأم با امید به فردا، در حافظه مردم ایران نقشی برجسته خواهد یافت. و همین است که نام شما را جاودانه می سازد."
 

۱۳۹۲ خرداد ۱, چهارشنبه

انتقاد آمریکا از ردصلاحیت گسترده کاندیداهای ریاست جمهوری در ایران

رهبر ایران به افزایش سلطه خود بر قدرت متهم شد
پاتریک ونترل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه 22-05-2013 در گفتگو با خبرگزاری فرانسه از رد صلاحیت گسترده کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در ایران توسط شورای نگهبان انتقاد و رهبر مذهبی ایران را به افزایش سلطه خود بر قدرت متهم کرد.

معاون سخنگوی کاخ سفید گفت: " به‌ نظر می‌رسد که شورای انتصابی نگهبان ایران که نسبت به مردم ایران پاسخگو نیست، صدها کاندیدای بالقوه ریاست جمهوری را بر اساس معیارهای مبهم رد صلاحیت کرده است."

ونترل افزود: "شورای نگهبان فهرست 700 نفره کاندیداها را به هشت نفری کاهش داده است که باور دارد در راستای منافع نظام ایران عمل می‌کنند نه منافع مردم ایران"

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه گفت: کمبود شفافیت باعث شده است که کاندیداهای ریاست‌ جمهوری ایران نمایان‌گر خواست مردم ایران نیستند زیرا باید مردم ایران فرصت انتخاب کسی را که تجسم دیدگاه‌هایشان باشد، داشته باشند."
 

دختر آیت الله خمینی: پدرم می گفت هاشمی رفسنجانی برای رهبری صلاحیت دارد

در نامه ای سرگشاده به آیت الله خامنه ای
زهرا مصطفوی دختر آیت الله روح الله خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، در نامه ای سرگشاده به آیت الله علی خامنه ای رهبر کنونی این کشور، نوشته است که پدرش می گفت که هاشمی رفسنجانی برای رهبری صلاحیت دارد.

این نامه ساعاتی پس از آن منتشر شده است که شورای نگهبان، صلاحیت اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران را برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری، رد کرد. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جماران، زهرا مصطفوی در نامه خود نوشته است: ''همان روزی که تأئید امام بر رهبری حضرتعالی را از زبان ایشان شنیدم همواره آن نظریه را در مواقع لازم بیان کرده ام تأئید صلاحیت برادر آقای هاشمی را هم شنیدم زیرا امام بعد از نام جنابعالی نام ایشان را هم ذکر کردند.''

در ادامه این نامه آمده است: ''خوشبختانه و به حق حضرتعالی مورد رأی خبرگان قرار گرفتید ، لذا لزومی نمیدیدم تا ذکری در این مورد از ایشان به میان آورم. اما متاسفانه امروز که می بینم شورای نگهبان دست به رد صلاحیت ایشان برای ریاست جمهوری زده است، خواهرانه تذکر می دهم که این کار هیچ معنایی جز فاصله انداختن بین دو یار امام و بی توجهی به شوق و اقبالی که مردم کوچه و خیابان به نظام و انتخابات پیدا کرده است ندارد.''

دختر آیت الله خمینی نسبت به فاصله گرفتن خامنه ای و هاشمی از هم هشدار داده و افزوده است: ''جدا شدن تدریجی شما از هم بزرگترین لطمه ایست که به انقلاب و نظام وارد میشود چنانچه امام همیشه میفرمودند: این دو وقتی با هم باشند خوبند.''
او همچنین خواستار دخالت آیت الله خامنه ای برای تایید صلاحیت هاشمی رفسنجانی شده و ادامه داده است: ''خواهشمند است در این امر مهم دخالت فرمائید و نگذارید که یک حرکت همه تلاشها را خراب کند.''
 

مطهری: آیت‌الله خمینی هم اگر ثبت‌نام می‌کرد، رد صلاحیت می‌شد


علی مطهری، نماینده اصولگرای مجلس، که از حامیان اکبر هاشمی رفسنجانی به شمار می‌آید، در نامه‌ای به آیت‌الله خامنه‌ای با انتقاد از رد صلاحیت آقای هاشمی تصریح کرد که از نگاه وی صلاحیت بنیانگذار جمهوری اسلامی نیز احتمالاً «به فرض حیات» از سوی شورای نگهبان رد می‌شد، چرا که آیت‌الله خمینی هم «گاهی انتقاداتی داشتند».
 
آقای مطهری همچنین هشدار داده است که با رد صلاحیت چهره‌ای چون هاشمی رفسنجانی، «حماسه سیاسی» مورد نظر آیت‌الله خامنه‌ای محقق نخواهد شد.
 
متن نامه علی مطهری به رهبر جمهوری اسلامی روز چهارشنبه در شماری از پایگاه‌های خبری، از جمله خبرآن‌لاین، رسانه نزدیک به علی لاریجانی منتشر شد، اما این سایت خبری پس از ساعتی این نامه را از خروجی خود حذف کرد.
 
آقای مطهری که فرزند مرتضی مطهری یکی از پایه‌گذاران اصلی جمهوری اسلامی است، در این نامه به رهبر جمهوری اسلامی یادآور شده که حضور هاشمی رفسنجانی در صحنه انتخابات، با برانگیختن «شور و شوق» در میان مردم، «امید به اصلاح امور و پیشرفت سریع‌تر کشور» را در دل‌هاشان رقم زد و با رد صلاحیت او «طبعا آن شور و شوق و آن امید از بین رفت».
 
این نماینده اصولگرای حامی هاشمی رفسنجانی در نامه خود تصریح کرده است که رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی «با دو دلیل ناموجه ناتوانی جسمی و نقش داشتن در فتنه سال ۸۸ انجام شده» و این موضوع «آسیب جدی به انتخابات آینده وارد خواهد کرد».
 
قیاس بین مشایی و هاشمی مع‌الفارق است
 
آقای مطهری در ادامه نامه خود به رهبر جمهوری اسلامی تصریح کرده است که «محذور احتمالی لزوم اقدام مشابه درباره آقای مشایی» نباید مانع از اقدام رهبر جمهوری اسلامی برای تأیید صلاحیت هاشمی رفسنجانی شود، چرا که به گفته وی، قیاس بین هاشمی و مشایی «قیاسی مع‌الفارق» است.
 
وی در توضیح این موضوع افزوده است که «رد صلاحیت به دلیل داشتن گرایش‌های فکری غیراسلامی کار درستی است، اما رد صلاحیت به دلیل منتقد بودن کار نادرستی است».
 
آقای مطهری در ادامه تأکید کرده است که به این دلیل تأیید صلاحیت مشایی مشمول حکم حکومتی نخواهد شد، در حالی که تأیید صلاحیت هاشمی در شمول حکم حکومتی است.
 
از زمانی که در شامگاه سه‌شنبه، ۳۱ خرداد، انتشار اسامی تأیید صلاحیت‌شدگان برای انتخابات پیش رو، عزم شورای نگهبان بر حذف اکبر هاشمی رفسنجانی و اسفندیار رحیم مشایی از گردونه انتخابات را مشخص کرد، هنوز آقای هاشمی واکنشی به این موضوع نشان نداده، اما دختر وی، فاطمه هاشمی، گفته است که پیش از اعلام اسامی تلاش‌هایی در کار بوده تا رئیس‌جمهور سابق کشور را از ماندن در گردونه رقابت‌ها منصرف کنند.
 
پاسخ آقای هاشمی به این تلاش‌ها نیز این بوده که «به خاطر مردم» در صحنه حضور یافته و بیرون رفتن از عرصه رقابت‌ها را «خیانت به مردم» می‌داند.
 
اسفندیار رحیم مشایی اما گفته است که رد صلاحیت را ظلمی به خود می‌داند و از این ظلم به رهبری شکایت خواهد کرد.
 
نامه سرگشاده آقای مطهری به رهبر جمهوری اسلامی در شرایطی منتشر شده که صبح چهارشنبه اول خرداد، نامه سرگشاده دیگری با امضای زهرا مصطفوی، دختر آیت‌الله خمینی، خطاب به آیت‌الله خامنه‌ای منتشر شد که در آن تأکید شده بود که از نگاه آیت‌الله خمینی، هاشمی رفسنجانی به میزان آیت‌الله خامنه‌ای برای رهبری شایستگی داشته است.
 
دختر بنیانگذار جمهوری اسلامی در این نامه تأکید کرده بود که آیت‌الله خامنه‌ای بهتر است با توسل به حکم حکومتی در «این امر مهم» دخالت کند و اجازه ندهد که «یک حرکت همه تلاش‌ها را خراب کند» و با تکیه بر «فلسفه وجودی ولایت مطلقه فقیه» جلوی «دیکتاتوری» را بگیرد.

"شوک بزرگ!"


روزنامه ابتکار - روز گذشته در حالي که خبرهاي ضد ونقيضي در باره تاييد صلاحيت نامزدهاي انتخابات در فضاي سياسي و رسانه اي کشور منتشر شده بود، شوراي نگهبان با اعلام اسامي تاييد صلاحيت شده به وزارت کشور، شوک بزرگ را به جريان انتخابات رياست جمهوري يازدهم وارد کرد«رد صلاحيت آيت الله هاشمي رفسنجاني رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام». در حالي که وزارت کشور اعلام کرده بود که نتيجه قطعي بررسي صلاحيت‌ها را امروز (چهارشنبه) اعلام مي‌کند و از مردم خواسته بود صبر پيشه کنند، به ناگهان نام و تصوير 8 تن از نامزدهاي تاييد صلاحيت شده انتخابات رياست جمهوري يازدهم از شبکه‌هاي خبري صداوسيماي جمهوري اسلامي پخش شد تا دومين شگفتي روز گذشته در فضاي انتخابات شکل بگيرد.
8 کانديداي رقابت يازدهم
اسامي اين افراد که شب گذشته از تلويزيون اعلام شد، به اين شرح است: 1- سعيد جليلي فرزند محمدحسن2- غلامعلي حدادعادل فرزند رضا3- محسن رضايي فرزند نجف4- حسن روحاني فرزند اسدالله5- محمدرضا عارف فرزند ميرزا احمد6- سيدمحمد غرضي فرزند سيدرضا7- محمدباقر قاليباف فرزند حسين8- علي‌اکبر ولايتي فرزند علي‌اصغر.
رد صلاحيت هاشمي، شوک بزرگ
اگرچه در روزهاي گذشته خبرهايي مبني بر احتمال رد صلاحيت هاشمي رفسنجاني رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام منتشر شده بود، اما فعالان سياسي و تحليلگران مسائل ايران آن را دور از واقعيت دانسته و با سابقه هاشمي رفسنجاني، در انقلاب و نظام جمهوري اسلامي ناهمخوان مي‌دانستند.اما سخنان دو روز پيش سخنگوي قوه قضائيه مبني بر بررسي وضعيت جسمي و سني نامزدها،گمانه زني‌ها را به سمت ديگري سوق داد.عباسعلي کدخدايي گفته بود:اگر فردي که قصد به دست گرفتن يک پست کلان اداري و اجرايي را دارد، فقط قادر به انجام چند ساعت کار در روز باشد، طبيعي است نمي‌تواند تاييد شود.

۱۳۹۲ اردیبهشت ۳۱, سه‌شنبه

خامنه اي با حذف رفسنجاني ومشائي ادامه خط به بن بست رسيده انقباض را انتخاب كرد




نمایش انتخابات؛ نظر کرده آقا به قم سفر می ‌کند


سعید جلیلی کاندیدای ریاست جمهوری امروز در سفر به قم با برخی مراجع و علما در این شهر دیدار می‌کند. این درحالی است که هیچ سخنی از دیدار جلیلی با آیت الله مصباح یزدی به میان نیامده است.
فارس گزارش داد سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری امروز در سفر به شهر قم با آیت‌الله نوری همدانی و آیت‌الله سبحانی دیدار خواهد کرد. این گزارش همچنین افزوده است که شنیده می شود جلیلی در این سفر به دیدار آیت الله جوادی آملی و برخی دیگر از علمای این شهر خواهد رفت.
برپایه این خبر و طبق اعلام قبلی دیدار جلیلی با علما و مراجع تقلید در قم به صورت کاملا محرمانه و خصوصی برگزار می‌شود. در اولین دیدار این کاندیدای ریاست جمهوری به دیدار آیت الله صافی گلپایگانی رفت.
با این همه مشخص نیست که پس از حمایت آیت الله مصباح از باقری لنکرانی و اصلح شناختن وی در مقابل جلیلی، آیا دبیرشورای امنیت ملی در سفر به قم به دیدار وی خواهد رفت یا خیر.
آیت الله مصباح در شرایطی که برخی از اعضای جبهه پایداری منتظر ثبت نام جلیلی بودند با حمایت از لنکرانی وی را اصلح ترین فرد زیر آسمان خدا و بر روی زمین معرفی کرد. اما روز گذشته لنکرانی در دیدار با سعید جلیلی و در حالی که شایعاتی مبنی بر ردصلاحیت وی قوت گرفته بود از کاندیداتوری انصراف داد و گفت که به نفع جلیلی کنار می رود.

دست ناقص خامنه ای و پای مصنوعی جلیلی در کنارهم


شرایط احمدی نژاد در سال 84 این بار درباره جلیلی در حال تکرار است
امیر محبیان تحلیلگر مسایل سیاسی، در گفت و گو با سایت عصرایران معتقد است که اوضاع به نفع سعید جلیلی پیش می رود ، آن گونه که حتی خود او هم فکرش را نمی کرد.
*تحلیل تان از حضور سعید جلیلی در انتخابات چیست؟
در شرایطی که چهره های مختلف برای حضور در انتخابات ثبت نام کردند، ورود دبیر شورای عالی امنیت ملی، نمی‌تواند اتفاق عجیبی باشد.
*اما تا پیش از ثبت نام کمتر حرف و حدیثی درباره کاندیداتوری‌اش شنیده می‌شد و حتی گفته می شد که وی قصد کاندیداتوری ندارد.
باید گفت سعید جلیلی مثال آن کسی است که با اینکه دیر رسید از بقیه چهره‌هایی که زودتر و البته پرشورتر وارد فضای انتخاباتی شده بودند، مطرح‌ تر شد.
*مطرح‌تر؟
بله، در شرایطی که همه منتظر اعلام رای شورای نگهبان در خصوص صلاحیت‌ها هستند، سعید جلیلی یکی از کاندیداهای شاخص انتخابات یازدهم ریاست جمهوری به شمار می‌رود و از مابقی تلاشگران جلو زده است.
*البته جلیلی رغبتی برای کاندیداتوری نشان نمی‌داد.
اینکه او تمایلی برای ورود به انتخابات نداشت، واقعیتی است که همه به آن اشراف دارند. بنده بر این باورم که در فضای نا امیدی اصول‌گرایان و در لحظه آخر به عنوان آخرین احتمال در حالی که خودش تمایلی چندان نشان نمی‌داد، از سوی حامیان و همفکرانش به صحنه فرستاده شد تا فرصتی باشد علاوه بر فرصت‌های موجود.
واقعیت موجود این است که جلیلی پیش از ثبت نام گمان نمی‌کرد که کاندیداتوری‌اش تا به این حد مورد توجه فضای انتخاباتی قرار بگیرد و همچنین باید گفت که اهالی سیاست هم چنین جوی را پیش بینی نمی‌کردند. در واقع می‌توان این‌طور گفت شرایطی که برای احمدی نژاد در سال 84 اتفاق افتاد این بار درباره جلیلی در حال تکرار است.
*سعید جلیلی کاندیدای کدام گروه است؟
نمی‌توان چهره ای که به عنوان دبیر در شورای علی امنیت ملی عضویت دارد را منتسب به جناح یا گروهی بدانیم. البته می‌توان گفت که دانشگاه امام صادق(ع) حزب نامریی است که جلیلی در آن عضویت دارد.
*او برای انتخابات مدنظر جبهه پایداری بود، چرا همکاری با آن‌ها را نپذیرفت؟
سعید جلیلی تشخیص داد تا به عنوان کاندیدای مستقل وارد شود و هیچ کس نمی‌تواند این مسئله را تصمیمی غیرمنطقی تلقی کند. همچنین باید گفت که مدل فکری جلیلی همخوانی چندانی با آنچه جبهه پایداری به آن معتقد و پایبند است، ندارد.
*اما برخی اعضای جبهه پایداری بعد از انصراف لنکرانی حمایت خود را از او اعلام کرده است.
ببینید! لنکرانی و همچنین جبهه پایداری، سعید جلیلی را مورد تایید خود می‌بینند و به همین دلیل تصمیم گرفته‌اند تا حمایتش کنند. اما این دلیل نمی‌شود که جلیلی هم آن‌ها را به همان اندازه قبول داشته باشد.
*یعنی مقبولیت یک طرفه؟
عرض بنده این است که آنقدر که آن‌ها جلیلی را قبول دارند، جلیلی تفکر خود را با آن‌ها همسان نمی‌بیند.
*با این شرایط چه واکنشی به اعلام حمایت پایداری‌ها نشان خواهد داد؟
جلیلی حمایت هیچ شخص و گروهی را رد نخواهد کرد.
*می‌توان گفت جلیلی یکی از کاندیداهای پر شانس انتخابات است؟
مجموع اتفاق‌هایی که در این چند روز افتاد، موجب شده تا بتوان با قاطعیت گفت که سعید جلیلی شانس زیادی برای برنده شدن دارد.
* کناره گیری کاندیداهای مطرح اصولگرایی به نفع او بعید است یا محتمل؟
هیچ چیز مشخص نیست. باید منتظر ماند و دید اصولگرایان به چه نتیجه ای خواهند رسید.
*امکان دارد با گروهی ائتلاف کند؟
بعضی از گروه‌ها با او ائتلاف خواهند کرد، فعلاً او تلاش برای لابی کردن را بر اساس ارزش‌هایش زشت و در مسیر قدرت پرستی می‌داند ولی به مرور و در آینده احتمالاً او هم به این روش‌ها روی خواهد آورد.
* جلیلی روی چه قشری از مردم برای رای حساب می‌کند؟
نیروهای انقلابی، جبهه رفته‌ها و نیروهای ولایی به عنوان هسته مرکزی و فعال و نیروهای اصول‌گرای سیاسی کسانی هستند که به احتمال زیاد رای های خود را به نام سعید جلیلی خواهند نوشت.
*سابقه مدیریتی جلیلی کم است، این نمی‌تواند برای او فاکتور منفی باشد؟
عدم تجربه مدیریتی حتماً برای او نکته منفی است. اما این نقطه ضعف در کنار بعضی نقاط مثبت دیگر باید ملاحظه شود و در نهایت باید دید که چه انتظاری از او در این نقش جدید می‌رود. آن نقطه منفی هم به احتمال زیاد با کمک تیمی مناسب حل خواهد شد.
*درباره سعید جلیلی حرفی مانده است؟
بله. او تا هفته پیش حتی فکرش را هم نمی‌کرد که در چنین موقعیتی قرار بگیرد.

۱۳۹۲ اردیبهشت ۲۹, یکشنبه

چه کسی‌ از صندوق انتخابات ۹۲ به عنوان رئیس جمهور بیرون می‌‌آید



مهمترین چیزی که این روزا فکر مردم رو به خودش مشغول کرده انتخابات ۹۲ ایران می‌باشد .حتی بسیاری از مردم آمریکا روی انتخابات ایران فوکس کردن که ببینن دولت آمریکا چه تصمیمی رو در مورد ایران بعد از انتخابات میگیره . اما بهتره یه کم واقع بینانه به این قضیه نگاه کنیم از الان مشخصه که کاندیداهای احتمالی‌ که صلاحیت اونا تایید میشه  چه کسانی‌ هستند. ولی‌ از بین این کاندیدا‌ها چه کسانی‌ تا آخر تو این گود باقی‌ می‌مانند .
۱ علی‌ اکبر هاشمی‌ رفسنجانی‌ که با نظر رهبر فقط برای این که مردمو پای صندوقا بکشونه پا به این انتخابات گذاشته البته خاتمی از اون حمایت میکنه ولی‌ کار هاشمی‌ اینه که فقط چند نفر بیان رای بدن بعد تو تلویزیون بگن حضور پرشور مردم. هاشمی‌ خوب میدونه که نمی‌تونه رییس جمهور بشه.
۲ قالیباف  که بعد از اینکه حداد عادل و ولایتی به نفع جلیلی کنار می‌رن تنها می‌‌مونه ولی‌ باز ادامه میده ولی‌ مطمئن باشید به جایی نمیرسه چون اگر قرار بود به جایی برسه دفعه قبل میرسید .
۳ مشائی : اگر مشائی رده صلاحیت نشه شانس بیشتری از رفسنجانی‌ داره ولی‌ چون رهبر یه بار از این سوراخ گزیده شده دوباره این کارو نمیکنه و مشائی  احتمال اینکه رئیس جمهور بشه کمه چون قدرت میفته دست احمدی‌نژاد و مشائی و قدرت رهبر  رو به زوال میره . که حتما جلوی این امر گرفته میشه.
۴سعید  جلیلی: شخصی‌ که تمام شرایط یک رئیس جمهور را برای نظام دارد ......لطفا به نکات زیر توجه کنید:
اول: جلیلی همچون دوره اول ریاست جمهوری احمدی نژاد فردی ناشناخته برای جامعه است و این نکته مهمی‌ برای او محسوب میشود چون هر دروغی بگوید شاید مردم باور کنند.
دوم: تاریخ چند سال اخیر ایران نشان داده که افراد ناشناخته راحتتر رییس جمهور میشوند تا افراد شناخته شده البته این افراد در پشت صحنه آموزش کافی‌ رو می‌بینند .
سوم : جلیلی قدرت مذاکره با غرب رو برای برنامه هسته‌ای ایران دارد پس بهتر میتواند خامنه‌ای را به اهدافش نزدیک کند .

 

 
 

خامنه ای-رفسنجانی ،چه در انتظار ماست؟

اکنون که میز بازی انتخابات چیده شده و بازیگران اصلی برسر آن جای گرفته اند،سوال این است که این شعبده گران چه در استین دارند و نتیجه این بازی چیست؟ براستی چه در انتظار ماست ؟ 
سه گزینه بیشتر پیش رونیست. 
گزینه اول-خامنه ای موفق شود همچون چهارسال پیش" آدم "خود را از صندوق ها بیرون بیاورد و همه نارضایتی هاو اعتراضات احتمالی از هر منشاء که باشند را نیزمهار کند وبه سرعت ارامش نسبی برقرارکند. 
گزینه دوم-خامنه ای به ریاست جمهوری رفسنجانی تن بدهدوقدرت را بااو تقسیم کند. 
گزینه سوم- خامنه ای نتواند رفسنجانی را مانند هشت سال پیش پس بزند واختلافات و تخاصمات دو باند دیگر با خامنه ای آنقدربالا بگیرد که کنترل بازی از دست کل رزیم بیرون بیاید و مردم به خیابان ها یریزند. 
در صورتی که گزینه اول اتفاق بیافتد،رژیم چهار نعل به سمت اتمی شدن خواهد تاخت. روند افزایش تحریم ها و سپس جنگ و تهاجم خارجی، اجتناب ناپذیر خواهد بود. اعدام های خیابانی و فشار بر مردم به منظور جلوگیری از حرکت های اجتماعی نیز افزایش خواهند یافت. 
گزینه دوم در صورتی که واقع شود،آغاز فروپاشی نرم رژیم خواهد بود.رفسنجانی با غرب معامله میکند .در ازای به دست آوردن غنی سازی غیر نظامی وهمچنین لغو تدریجی تحریم ها، از بمب اتمی عقب نشینی میکند. گشایش سیاسی و اقتصادی در دستور کار کشور قرار میگیرد. 
اما گزینه سوم که طی سی سال گذشته هرگز تا این حدمحتمل نبوده است، بدون شک پایان قطعی و سقوط ناگزیر رژیم در تمامیتش را به همراه خواهد داشت. اینبار،در صورت بیرون امدن مردم ، عنصر قهر نمیتواند جای خود را در صفوف معترضین پیدا نکند. تجربه شکست قیام 88 این بار توده های عاصی و جان به لب را به سرعت به سمت سرنگونی مسلحانه که از ابتدا تا به امروز، یگانه پاسخ استراتژیک به این نظام بوده است خواهد برد. استراتژی که هم رهبری وهم تشکیلات آن طی این سالها همواره در صحنه سیاسی حاضر و فعال بوده و بی تردید در آن نقطه نیز بیکار نخواهند نشست.                                                    
حسن حبیبی

علی مطهری: بنز رفسنجانی گرانتر از پژوی جنتی نیست


به دنبال حمله غیر مستقیم امام جمعه موقت تهران به رفسنجانی و پرداختن به ویژگی‌های رییس‌جمهوری آینده، علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس با انتقاد از اظهارات اخیر جنتی و "غیرمنطقی" خواندن بخشی ازسخنان وی گفت:" فکر نمی‌کنم بنز آقای هاشمی گرانتر از پژوی آقای جنتی باشد".
به گزارش ایسنا، علی مطهری در حاشیه جلسه علنی امروز شنبه در جمع خبرنگاران افزود:" آقای جنتی می‌گوید به کسی که سوار بنز می‌شود رای ندهید، ولی بحث برسر این است که اگر برخی مقامات سوار بنز می‌شوند، این کار بنا بر تشخیص تیم حفاظت انجام می‌شود. از طرف دیگر بنزهایی که این مقامات سوار می‌شوند، بنزهای 20، 30 سال پیش است که قیمتش در حد پراید است، به نظرم این حرف خیلی خامی بود".
وی در واکنش به این‌که اظهارنظر جنتی تاکیدی بر لزوم دوری رئیس‌جمهور آینده از اشرافی‌گری بود، گفت:" موضوع برسر این است که تیم حفاظت آقای هاشمی برای ایشان مشخص می‌کند که با بنز و ماشین ضدگلوله برود، این حرف به دلیل موقعیت ایشان است. آقای جنتی هم با پژو تردد می‌کنند که فکر نمی‌کنم بنز آقای هاشمی گرانتر از پژوی آقای جنتی باشد".

نماینده تهران در مجلس در پاسخ به این‌که آیا می‌توان صحبت‌های جنتی را به عنوان دبیر شورای نگهبان به معنای گام برداشتن برای رد صلاحیت هاشمی تعبیر کرد؟ گفت:" اگر ایشان می‌خواهد گام بردارد؛ چرا در نماز جمعه اعلام می‌کند، خب در جای خود گام بردارد."
وی در پاسخ به این‌که انتخابات آینده را چند قطبی می‌دانید؟ نیز ابراز عقیده کرد: انتخابات آینده در واقع رقابتی بین گفتمان اعتدال‌خواهی و افراط‌گری است. دیگر بحث اصولگرایی و اصلاح‌طلبی مطرح نیست. در واقع اصولگرایان و اصلاح‌طلبانی معتدل در یک صف و افراط‌گرایان و تندروها در صف دیگر قرار دارند. بقیه دسته‌بندی‌ها را قبول ندارم. این‌که بگویند یک طرف اصولگرایان، یک طرف اصلاح‌طلبان و یک طرف جریان هاشمی است یا این‌که هاشمی را به جریان اصلاحات منتسب کنند، درست نیست.
وی در ارزیابی از اظهارنظرهایی در مورد خط‌ ‌دهی به هاشمی از طرف اصلاح‌طلبان گفت: واقعیت این است که بخش قابل توجهی از اصولگرایان حامی هاشمی هستند، این‌طور نیست که ایشان محصور در بین اصلاح‌طلبان باشند. منتهی عده‌ای از تندروهای اصولگرا شیطنت می‌کنند و می‌گویند که هاشمی کاندیدای اصلاح‌طلبان است. همچنین می‌گویند که حامیان هاشمی همان حامیان موسوی هستند. این صحبت‌ها مقداری بی‌تقوایی است. باید واقعیت را دید که ایشان در بین اصولگرایان حامیان مهمی دارند.
مطهری درباره این‌که فکر می‌کنید هاشمی تایید و یا رد صلاحیت شود؟ مدعی شد: قطعا آقای هاشمی تایید صلاحیت می‌شوند، اصلا اگر ایشان تایید نشوند، اصل انقلاب و نظام زیرسوال می‌رود. از طرف دیگر مشایی را باید با قاطعیت رد کرد و هاشمی را با قاطعیت تایید کرد.
وی همچنین در پاسخ به این‌که آیا هاشمی برای گرم کردن تنور انتخابات وارد عرصه شده است؟ گفت: این صحبت درست نیست. البته به طور طبیعی با ورود آقای هاشمی تنور انتخابات هم گرم می‌شود ولی صرفا این‌طور نیست که بگوییم ایشان برای داغ کردن فضای انتخابات وارد شده‌اند و نتیجه برایش مهم نیست. طبیعی است که آقای هاشمی مثل بقیه کاندیداها با انجام محاسباتی وارد صحنه شده‌ است البته طبیعتا به طور ضمنی فضای انتخابات با ورود ایشان فضای گرم‌تری می‌شود.
وی در مورد این‌که آیا در ستاد هاشمی فعال هستید؟ گفت: بنده سمتی در ستاد آقای هاشمی ندارم و سخنگویی بنده نیز در ستاد ایشان درست نیست، طبیعتا سخنگو در این ستاد مشخص می‌شود.
 

اعدام دو تن در ایران به اتهام جاسوسی برای بیگانه _سازمان های حقوق بشری می گویند آنها روزنامه نگار و فعال سیاسی بودند

                         منابع قضایی ایران روز یکشنبه 19-5-2013 اعلام کردند، محمد حیدری، روزنامه نگار و کوروش احمدی، فعال سیاسی به اتهام "جاسوسی" برای موساد اسرائیل و سیا آمریکا در محوطه زندان اوین به دار آویخته شدند.

منابع قضایی ایران پیشتر اعلام کرده بودند که این دو نفر در ازای دریافت مبالغی پول از اسرائیل و آمریکا اقدام به جمع آوری اطلاعات و ارسال آن به سازمانهای جاسوسی سیا و موساد کرده اند.

به گزارش خبرگزاری فارس، نخستین محکوم علیه که حکم صادره در مورد او به موقع اجرا در آمد محمد حیدری نام داشت که اطلاعاتی در زمینه مسایل مختلف امنیتی و اسرار کشور را تهیه و در ملاقات‌های مکرر خود با عوامل موساد در خارج از کشور، در اختیار آنان قرار داده بود و در این زمینه مبالغی نیز بعنوان دستمزد دریافت کرده بود.

بر اساس این گزارش محکوم علیه دیگر کورش احمدی نام دارد که ضمن ارتباط گیری با عوامل سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا "سیا" اطلاعات کشور در زمینه های مختلف را جمع آوری و در اختیار آنان قرار داده بود. 

این گزارش می‌افزاید در پی تکمیل تحقیقات، پرونده اتهامی نامبردگان با صدور کیفرخواست به دادگاه انقلاب اسلامی تهران ارسال و دادگاه پس از تشکیل جلسه با حضور نماینده دادستان و وکلای مدافع متهمان، اتهام آنان را در حد محارب تشخیص و نامبردگان را به اعدام محکوم کرد. احکام صادره از سوی دیوان عالی کشور نیز مورد تایید قرار گرفته بود.

این درحالی است که منابع مخالفان می گویند:"محمد حیدری، از فعالان ملی مذهبی و از همکاران بنیاد دکتر علی شریعتی است،  فعالیت های حرفه ای روزنامه نگاری خود را با "خرداد" به مدیرمسئولی عبدالله نوری شروع کرد. گزارش های تاریخی و سیاسی وی بعدا در "فتح"، "یاس نو"، "وقایع اتفاقیه"، "نوروز"، "شرق" و بسیاری دیگر از روزنامه های اصلاح طلب منتشر شد.

کمیته گزارشگران حقوق بشر اعلام کرده که کوروش احمدی از فعالان سیاسی می باشد وی در سال 83 بازداشت و چندین ماه در زندان رجایی شهر به سر برده بود.

شعری از شرایط امروز ایران با نام اینجا ایران است – مجتبی فتحی


اینجا ایران است

اینجا کالبد درد مینالد
اینجا غم بی کسی به ماتم نشسته است
و صدفهای مرواریدش پرپر شده اند
اینجا نارون ها سایه ها شان پر از تابوت یاس است
و دیگر باغچه ها حرمتی ندارند
اینجا بی آیندگی بر بلندای جغرافیایش پرواز میکند
و بجای دردهای مردم
صدای وانفسای فلسطین، در شیپورها میپیچد
اینجا هیچ مرغی از سر شادی نمیخواند
و هیچ کسی از سرخوشی در شهر پرسه نمیزند
اینجا از هر سوی فغان کبوتران
هنگام شکستن بالهایشان به گوش میرسد
اینجا بچه هایش شبها گرسنه میخوابند
و مادرانش با گریه،
اینجا پدرانش اشک آمیخته با شرم را
به تصویر کشیده اند
اینجا دختران را بخاطر زیبا شدن بشلاق میکشند
و پسران را از برای لبخند
اینجا ترانه ها، غربت سربی دارند…..
اما تو گویی دیگر
اینجا آسمان شهر روحش از خشم بیتاب است
اینجا طنین طبل طوفان
صدایش در کوچه ها می آید
اینجا در وسط خیابانهایش طغیان خط کشی میشود
و واژه ها رنگ و بوی تازه ای گرفته اند
اینجا صدای ناقوس مرگ جلادان به گوش میرسد
اینجا گویی مرگ دژخیم در راه است
اینجا ایران است

فرهادی ساخت فیلم انتخاباتی رفسنجانی را تکذیب کرد


«اصغر فرهادی» ساخت فیلم تبلیغاتی برای انتخابات ریاست جمهوری را تکذیب کرد.
اخیرا خبرهایی مبنی بر ساخت فیلم تبلیغاتی کاندیدایی توسط اصغر فرهادی مطرح شده است که این کارگردان در گفتگو با ایسنا، از این خبر اظهار تعجب و بی‌اطلاعی کرد.
خبرهای منتشر شده حاکی از این بود که اصغر فرهادی طی روزهای آینده به ایران می‌آید و این فیلم را می‌سازد.
علاوه‌بر این گفته شده «مانی حقیقی» و «پیمان معادی» مشغول کار روی فیلمنامه این مستند انتخاباتی هستند و به محض حضور فرهادی، فیلمبرداری فیلم آغاز خواهد شد.
گفتنی است، پیش از ظهر امروز یکی از اعضای ستاد هاشمی از احتمال ساخت فیلم تبلیغاتی انتخاباتی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی توسط اصغر فرهادی خبر داد.