۱۳۹۲ خرداد ۲, پنجشنبه

هاشمی رفسنجانی: می دانم که نباید می آمدم

اکبر هاشمی رفسنجانی  در جمع اعضای ستاد خود با بیان اینکه “با این کوه مشکلات هرکس که راضی به پذیرفتن مسوولیت باشد باید ابتدا قصدش را پرسید که با این بودجه بدون منابع چگونه می خواهد ۲۵ درصد حقوق کارمندان را افزایش دهد؟ می پرسد: دولتی که بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان به بانک ها و پیمانکاران بدهکار است را چگونه می خواهد اداره کند؟"

به گزارش سایت خبری جهش رییس جمهور اسبق جمهوری اسلامی با تاکید بر اینکه پولی نمانده و اگر هم باشد قابل انتقال به داخل نیست، افزود: "پول های خارجی را خوشبینانه به چین دادیم و آنها با دریافت هزینه ای آن را به یوآن تبدیل کردند و بعد هم گفتند به جای پول کالا می دهیم و بعد از آن هم گفتند نه هر کالایی، بلکه آنچه خودمان تعیین می کنیم می دهیم. هند هم آمده نفت ما را با قیمتی خیلی ارزان می خرد اما حاضر نیست حتی روپیه بپردازد. این گزارش وزیر بازرگانی و رییس کل بانک مرکزی است که در یکی از جلسات تلخ مجمع آمدند و گفتند."

هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینکه سیل درخواستهای مردمی او را وادار به ثبت نام در انتخابات کرده بود گفت : "من خود می دانم نباید می آمدم و در جلسات خصوصی هم گفتم که اینها را از هرکس بهتر می شناسم."

هاشمی رفسنجانی برای نخستین بار به "افتخارات ایران قبل از انقلاب" اشاره کرد و گفت: "افتخاراتی که ایران چه قبل و چه بعد از انقلاب داشت کتمان شدنی نیست و ایران کشوری عزیز بود،من خودم با ماشین همه کشورهای اروپایی را گشتم و رانندگی کردم. از این کشور به آن کشور می خواستم بروم فقط پاسپورت را نشان می دادم. حالا به جایی رسیدیم که مردم امروز می ترسند زن خودشان را با خود به سفر خارجی ببرند چون بی اهانتی می شود."

وی با بیان اینکه در مجلس سنای آمریکا دو طرح خطرناک برای تجزیه بلوچستان و آذربایجان و حمایت از حمله نظامی اسرائیل علیه ایران وجود دارد افزود: " از همه مردم هم می خواهم که امیدشان تبدیل به یاس نشود و آرامش خود را حفظ کنند. به هرحال ما چاره ای نداریم و آنها که این کار را کردند نیازی به دشمن خارجی ندارند چرا که مشکلات از درون در حال وقوع است."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر