۱۳۹۲ خرداد ۱۵, چهارشنبه

به این فکر نکنیم چه تعداد ایرانی بی تفاوت هستند .

به این فکر نکنیم چه تعداد ایرانی بی تفاوت هستند .
به این فکر کنیم که ما بی تفاوت نباشیم.در تحرکات خیابانی آینده ماسک ضد گاز اشک آور همراه داشته باشیم .

خامنه ای: هر کس رای بدهد سازوکار انتخابات را پذیرفته است


رهبرایران از "تبدیل انتخابات به تهدیدی بر ضد نظام توسط دشمنان" ابراز نگرانی کرد و گفت: "آنها امیدوارند كه انتخابات، یا سرد برگزار شود و یا اینكه بعد از انتخابات فتنه ای بوجود آید همانگونه كه در سال ۸۸ روی داد."

وی افزود: "دشمنان تصور می كنند، اكثریتی خاموش و مخالف نظام در كشور وجود دارد در حالیكه آنها ۲۲ بهمن را از یاد برده اند كه در ۳۴ سال گذشته همواره جمعیت عظیمی در دفاع از نظام اسلامی به خیابانها امده و شعار 'مرگ بر آمریكا سر داده است. "
 خامنه ای بحث مهندسی انتخابات و آزاد نبودن و عدم مشروعیت آن را تبلیغاتی دروغین برای سرد کردن فضای انتخابات خواند و گفت: "در كجای دنیا به نامزدهای انتخابات، از چهره های معروف گرفته تا افراد گمنام، اجازه داده می شود كه بطور مساوی از رسانه ملی كشور استفاده كنند. "

رهبر ایران روند تعیین صلاحیتها در ایران را روندی قانونی نامید و از کسانی که به گفته وی "تبلیغات دروغین" را در داخل با "حنجره ها و قلم های بی تقوا" تکرار می کنند انتقاد کرد و افزود :"ملت ایران به توفیق الهی و با حضور خود و عزم راسخ، به همه این ترفندها، پاسخ قاطع و كوبنده خواهد داد. "

آیت الله خامنه ای به کاندیداهای ریاست جمهوری نیز توصیه کرد که در تبلیغات خود "سیاه نمایی" نکنند و "وعده های نشدنی ندهند." وی افزود: "این حرفها متوجه نامزد یا نامزدهای خاصی نیست بلكه متوجه همه نامزدهاست. "

وی همچنین گفت: "من به هیچکس نظر ندارم. از همین ساعت رسانه های بیگانه با غیض و غرض ورزی خواهند گفت فلانی به زید یا عمر خواهد داشت ولی این خلاف واقع است." که گفتنی است این جملات آیت الله خامنه ای بلافاصله از روی سایت وی حذف گردید. اما بسیاری از رسانه های خبری در ایران آن را نقل کرده اند.

۱۳۹۲ خرداد ۱۲, یکشنبه

انتخابات ايران عليرغم ”دلقک کاري ”دموکراتيک، يک امر حياتي محسوب مي‌شود

انتخابات رياست‌جمهوري در ايران ممکن است از ديدگاه دموکراتيک، اندکي فراتر از يک نمايش مضحک باشد، اما با اين حال، حائز اهميت اساسي براي کشور، منطقه و جهان است.

ممکن است ايران ظرف کمتر از 3 هفته، دستخوش يک دگرگوني عظيم شود. جمهوري اسلامي در 14ژوئن, انتخابات رياست‌جمهوري برگزار خواهد کرد تا رئيس‌جمهور جديدي را برگزيند.
درحالي‌که رأي‌دهندگان از سال 2009، به قيمت جان بسياري، نشان داده‌اند که آماده تغيير هستند، روند انتخابات، صحنه آرايي مضحکي توسط رهبري ديکتاتوري است که مي‌خواهد به ما بقبولاند، اندکي دموکراسي در درون ديکتاتوري مذهبي آنها وجود دارد.
در ايران، رئيس‌جمهور، تابع و خدمتگذار رهبر عالي، آيت‌الله علي خامنه‌اي است. کانديداها ابتدا بايد توسط گروهي از آيت‌الله‌ها که شوراي نگهبان را تشکيل مي‌دهند، مورد تأييد قرار گيرند. اين آيت‌الله‌ها، همگي توسط خامنه‌اي دستچين شده‌اند. تنها، مطيع‌ترين و هم نواترين کانديداها مورد تأييد قرار مي‌گيرند.
انتخابات آتي، هر چند، يک نمايش مضحک يا غيرمضحک باشد، حائز اهميت اساسي براي آينده کشور، منطقه و جهان است.
در شرايطي که امروز, اغلب ايرانيان, نسبت به اين حقيقت آگاهند که مردم نفوذ واقعي چنداني در اين راي‌گيريها ندارند، ملاها ديگر نمي‌توانند هم‌چنان، مردم را فريب دهند.
آيت‌الله‌ها، هر چند تلاش کنند، کماکان قادر نيستند، اراده مستقل مردم ايران را تحت کنترل خود درآورند.
رهبر عالي ايران، به‌رغم رژيم بي‌رحمانه‌اش، بايد در گرماگرم روابط منطقه‌اي پيچيده و تصنعي موجود -- با همسايگان عرب خود در زمينه حمايت وي از حزب‌الله لبنان و به‌خصوص در زمينه هم‌پيماني خبيثانه‌اش با بشار اسد، تنها هم‌پيمان تهران در منطقه-- شعبده بازي کند.
در جبهه داخلي, او مجبور است با يك اقتصاد داغان و قيمتهاي سر به فلك كشيده پايه اي ترين الزامات بومي دست و پنجه نرم كند. خامنه اي بايد احتمال جدي تكرار شورشهايي كه در آخرين انتخابات در سال 2009 رخ داد را در نظر بگيرد. تاكتيك او بوضوح اين است كه يكي از كساني كه محرم اسرار اوست را بعنوان رييس جمهور ”برگزيند”.
اما در حالي كه وي اراده خود را اعمال مي كند, رژيم بايد بطور اجتناب ناپذيري با يك دودستگي داخلي مواجه شود كه به تصفيه هر چه بيشتر مخالفين و گسترش نقش سپاه مخوف پاسداران در داخل كشور منجر مي گردد.
به همين دليل است كه او به حذف رفسنجاني از بالماسكه انتخابات متوسل شد. رفسنجاني, يكي از استوانه ها و بنيانگذاران اين رژيم از زمان آغاز حكومت مذهبي بوده است.
اين تصفيه در نوك هرم رژيم ملاها, هم پايگاه قدرت رژيم را بي ثبات خواهد كرد و هم اختلافات و تنشهاي داخلي را بطور بي سابقه اي شدت مي بخشد.
پيامدهاي بين المللي براي كل منطقه وحشتناك است. نگراني خامنه اي و ترس از يك قيام بدون دليل نيست. او به خوبي از قدرت فزاينده اين مقاومت، مردان و زنان ايراني كه خواهان آينده‌يي كاملا متفاوتي براي كشورشان هستند، آگاه است. آنها بدنبال و مبلغ ضرورت تغيير ساختار رژيم و طرفداري از سرنگوني آخوندها هستند.
نيروي محركه اصلي مقاومت توسط مريم رجوي كرايسماتيك، رئيس جمهور منتخب شوراي ملي مقاومت ايران، يك ائتلاف سياسي كه شامل سازمان مجاهدين خلق ايران، يا پي ام او آي / ام. ئي. كي مي باشد، رهبري مي شود.
رجوي بروشني از يك جمهوري دمكراتيك، سكولار با جدايي دين از دولت، برابري جنسيتي و ايران عاري از تسليحات اتمي طرفداري كرده است.
اين پيامي است كه در گوشهاي ايراني ها در كشور و خارج طنين انداز شده است. به رغم فداكاري ايرانيان معمول از انقلاب 1979 تا كنون و با توجه به اينكه ملاها با بي رحمي حدود 120 هزار نفر از فعالين ام. ئي. كي را اعدام كرده اند، اين مقاومت شبكه وسيع خود در داخل ايران را سازماندهي كرده است.
متاسفانه، متحدين غربي در حاليكه براي شناسايي گروههاي مقاومت در سوريه خيز برداشته اند، تا همين اواخر و حتي الان ضرورت به رسميت شناختن كساني را كه فداكاري كرده اند را ناديده گرفته و در تصديق حقوق شوراي ملي مقاومت ايران كند عمل مي كنند. بگذاريد اميدوار باشيم و دعا كنيم كه چنين بي اعتنايي توسط غرب، يكروز به بهاي خون سربازان جوان ما تمام نشود.
اين مقاومت همچنين در خارج ايران هم شتاب گرفته است. سال گذشته حدود 100 هزار ايراني از سراسر دنيا در پاريس جمع شدند تا درخواست هاي خود را منعكس كنند. شخصيت هاي برجسته‌يي از آمريكا، فرانسه، اروپا و جهان اسلام در كنار صدها نماينده پارلمان و شخصيت هاي ارشد نظامي بازنشسته از غرب به آنها پيوستند. امسال با اعلام حذف ام. ئي. كي، جنبش اپوزيسيون اصلي ايران از ليست تروريستي آمريكا بعد از 15 سال نبرد سياسي و حقوقي، انتظار حمايت بين المللي با همان عزم راسخ مي‌رود. اين بار ديگر در 22 ژوئن در پاريس بوقوع خواهد پيوست.
تحولات چند هفته و ماه آينده براي ايران، مردمش و بطور كلي منطقه تعيين كننده خواهد بود. حمايت از اين مقاومت بهترين راه براي اعاده دمكراسي و پرهيز از مقابله جويي هاي بيشتر است. غير عاقلانه است كه غرب مسئوليت خود در حمايت از يك جامعه مصمم، شجاع و تعيين كننده را ناديده بگيرد.
نويستده: آقای لرد مگينيس
لرد كن مگينيس (Maginnis ) از درامگلاس (Drumglass ) عضو مجلس لردهاي انگلستان و كميته پارلماني انگلستان براي ايران آزاد است.


«هاشمی رفسنجانی با دخالت وزیر اطلاعات رد صلاحیت شد»

وبسایت "سحام نیوز" گزارش داده هاشمی رفسنجانی اخیرا در دیدار با جمعی از فعالان سیاسی نحوه رد صلاحت خود را تشریح کرده است. او گفته: «پس تایید صلاحیت اولیه، وزیر اطلاعات به همراه چهارتن از معاونینش وارد جلسه شده است».
بنا بر این گزارش که  منتشر شده اکبر هاشمی رفسنجانی از تایید اولیه خود توسط شورای نگهبان سخن گفته است. در این گزارش آمده است: «در جلسه دیگر شورای نگهبان اما، وزیر اطلاعات به همراه چهارتن از معاونینش وارد جلسه شدند و بعد از مخالفت شدید با حضور ایشان در انتخابات، اعلام می کنند که با شروع تبلیغات، موجی برای آقای هاشمی به راه خواهد افتاد و ایشان بیش از هفتاد درصد رای خواهد آور».
در ادامه گزارش وبسایت "سحام نیوز" به نقل از اکبر هاشمی رفسنجانی امده است: «با اصرار رئیس شورای نگهبان، یک‌بار دیگر رای‌گیری برگزار می شود و با یک رای اختلاف، صلاحیت بنده را رد می کنند». در ادامه جلسه نیز "معاونین وزارت اطلاعات با اعتراض دو تن از فقهای شورای نگهبان، از جلسه خارج می شوند".
هاشمی رفسنجانی در ادامه این دیدار ابراز امیدواری کرده که «تا چند روز مانده به انتخابات با رصد کامل کاندیداها، بتواند اعلام موضع خود را در خصوص کاندیداها بیان نماید».
احتمال حمایت از حسن روحاتی
شورای نگهبان تاکنون دلیل مشخصی برای عدم احراز صلاحیت هاشمی رفسنجانی برای انتخابات یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری اعلام نکرده است.
با این حال یک روز قبل از اعلام نتایج نهایی احراز صلاحیت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان دوشنبه، ۳۰ اردیبهشت در یک برنامه تلویزیونی گفت: «اگر فردی كه قصد به دست گرفتن یک پست كلان اداری را دارد، فقط قادر به انجام چند ساعت كار در روز باشد طبیعی است كه نمی‌تواند تائید شود».
در همین زمینه و به گزارش خبرگزاری "فارس" حسن روحانی انتخابات ریاست‌جمهوری شنبه ۱۱ خرداد در یک کنفرانس خبری درباره "احتمال حمایت خاتمی و هاشمی" از او گفته «درباره اینکه چه زمانی و چگونه از من حمایت می‌کنند نباید زیاد عجله کرد و من فکر می‌کنم دود سفید مشاهده شود».
سعید جلیلی٬ غلامعلی حداد عادل٬ حسن روحانی٬ علی‌اکبر ولایتی٬ محمدرضا عارف٬ محسن رضایی٬ محمدباقر قالیباف و محمد غرضی، ۸ نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری هستند که شورای نگهبان صلاحیت آنان را تایید کرده است.