۱۳۹۲ خرداد ۲, پنجشنبه

ادعاهای انتخاباتی در مورد مقابله با تورم


علی اکبر ولایتی ادعا می‌کند در صورت پیروزی در انتخابات ظرف ۱۰۰ روز مشکل تورم و گرانی را برطرف می‌کند. محمد غرضی، یکی دیگر از کاندیداها نیز می‌گوید قصد دارد "دولت ضد تورم" تشکیل دهد.
مطابق برخی گزارش‌ها همزمان با اعلام نتیجه‌ی بررسی صلاحیت داوطلبان حضور در انتخابات ریاست جمهوری اوضاع اقتصادی کشور دستخوش نوسان شد و قیمت برخی از کالاها افزایش یافت.

روزنامه دنیای اقتصاد، پنج‌شنبه دوم خرداد به نقل از فعالان بازار نوشت، فضای اقتصادی و سیاسی کشور در این روزهای داغ انتخابات آنقدر خاکستری است که کمتر کسی ریسک فعالیت اقتصادی و خرید و فروش را می‌پذیرد و بازار خودرو نیز از این قائده مستثنی نیست.

ولایتی: تورم را ۱۰۰ روزه بر طرف می‌کنم

در این وضعیت ناپایدار، که با رد صلاحیت اکبر هاشمی رفسنجانی تشدید هم شده، برخی از کاندیداها مقابله با گرانی و تورم را از برنامه‌های اصلی خود معرفی می‌کنند.

علی اکبر ولایتی، یکی از نامزدان ائتلاف سه نفره اصولگرایان، دوم خرداد گفت، در صورت پیروزی "با یک برنامه منسجم ظرف ۱۰۰ روز مشکلات اقتصادی فوری از جمله تورم و افزایش قیمت‌ها را برطرف می‌کنم."

برخی از کارشناسان معتقدند برطرف کردن تورمی که از مرز ۳۰ درصد گذشته در این مدت ممکن نیست و طرح چنین شعاری ارتباطی با واقعیت‌های اقتصادی و ساز و کار بازار ندارد.

ولایتی، مشاور ارشد رهبر جمهوری اسلامی در امور بین‌الملل اعتراف می‌کند: «رئیس جمهوری نیست که در همه حوزه‌ها تخصص داشته باشد بلکه باید مدیر قوی باشد و بتواند از مدیران متخصصی در حوزه‌های مختلف استفاده کند و خود نیز به خوبی آنان را مدیریت کند.»

به گزارش خبرگزاری مهر ولایتی در عین حال تاکید می‌کند که "کاندیداها نباید در راستای شعار دادن و وعده و وعید وارد میدان شوند بلکه باید در عمل مشکلات آنان را حل کنند."

غرضی: بقیه شعار ضد تورم نمی‌دهند
محمد غرضی، یکی دیگر از نامزدان تایید صلاحیت شده است که صبح پنج‌شنبه در یک نشست خبری به معرفی خود و تشریح برنامه‌هایش پرداخت.

غرضی که وزیر نفت دولت میرحسین موسوی و وزیر پست و تلگراف و تلفن دولت رفسنجانی بوده می‌گوید: من نه عضو حزب کارگزاران هستم و نه نزدیکی سیاسی با اصلاح‌طلبان و اصولگرایان دارم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر