غلامعلی حداد عادل مشاور آیت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران، محمد رضا عارف معاون اول محمد خاتمی در دوره ریاست جمهوری و محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ایران، نام نویسی کردند.

اکبر اعلمی، نماینده سابق اصلاح طلب در مجلس شورای ایران و علیرضا زاکانی، نماینده اصولگرای کنونی در مجلس، از دیگر چهره های شناخته شده ای بودند که امروز در چهارمین روز نام نویسی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ایران، ثبت نام کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حداد عادل پس از ثبت نام در جمع خبرنگاران حاضر شد و درباره حضور هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران، بارها در پاسخ به خبرنگاران گفته ام بر اساس پیش بینی های من وی در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نخواهد کرد.

محمدرضا عارف در نشست خبری پس از ثبت نام در سالن وزارت کشور گفت: ''با توحه به تجربه در بخش های مختلف در سه دهه گذشته در کشور احساس کردم می توانم در صحنه حضور پیدا کنم و اگر مردم افتخار دهند خدمتگزار خوبی برای آنها باشم.''

محسن رضایی در حالی برای ثبت نام در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به وزارت کشور آمد که پس از نماز جمعه از محل نماز جمعی از هواداران وی را تا محل ثبت نام همراهی کردند. رضایی نامزد انتخابات ریاست جمهوری گذشته هم بود.

تنها یک روز دیگر زمان برای نام نویسی داوطلبان شرکت در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری ایران زمان مانده است.

هنوز تکلیف نام نویشی چهره هایی که به عنوان نامزدهای احتمالی انتخابات مطرح بود، مشخص نشده است. از جمله این چهره ها می توان از اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نطام ایران و اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر پیشین احمدی نژاد نام برد.