۱۳۹۲ اردیبهشت ۱۶, دوشنبه

جنگ گرگها و بحران حاكميت در آستانه انتخابات



ضد حمله باند رفسنجاني و «نگراني از شرايط بحراني »
علي مطهري نماينده مجلس ارتجاع: به‌دليل اين‌كه نظام در شرايط بحراني قرار دارد، آمدن هاشمي به صحنه انتخابات به صلاح كشور است. صحنه انتخابات و آرايش سياسي احزاب با آمدن هاشمي شكلي متفاوت به خود مي‌گيرد و در صورت نيامدن وي فضاي انتخابات به‌گونه‌اي ديگر رقم مي‌خورد. آمدن هاشمي رفسنجاني  بي‌ترديد به صلاح كشور است چرا كه وضعيت كنوني نظام، به انساني با تجربه در عرصه‌هاي سياسي، اقتصادي و فرهنگي نياز دارد و فرصتي براي آزمون و خطا وجود ندارد.  بنده خود به آقاي هاشمي پيشنهاد داده‌ام كه در صحنه انتخابات حاضر شود چرا كه امروز كشور به تجارب او نياز دارد.
علي مطهري در مورد حرفهاي آخوند مصلحي عليه رفسنجاني نيز گفت: اينكه آقاي هاشمي مي‌خواهد وارد عرصه شود چه ربطي به ايشان دارد، حرفهاي ايشان بي‌منطق است، فتنه‌گر بودن يا نبودن افراد را بايد برعهده مردم گذاشت، چرا كه در حال حاضر با صحبتهايي كه مطرح مي‌شود مي‌توان دريافت كه وزير اطلاعات، خود نيز براي به راه‌ انداختن فتنه‌اي ديگر بي‌ميل نيست.     


جوشكاري توكلي و آخوند روحاني
خبرگزاري حكومتي مهر: احمد توكلي در گفتگو با مهر درباره سخنان اخير وزير اطلاعات اظهار كرد: كسي كه عهده‌دار مسئوليت وزارت اطلاعات است حتماً مي‌داند كه موضعگيري وزير اين وزارتخانه در خصوص مسايل سياسي با ماده ۲ قانون تأسيس وزارت اطلاعات مصوب سال ۱۳۶۲ مجلس شوراي اسلامي ناسازگار است.
وي افزود: البته مواضع بنده در قبال آقاي هاشمي مواضعي تاريخي است و همه آن را مي‌دانند. من هم‌چنان يكي از منتقدان آقاي هاشمي رفسنجاني هستم و حوادث فتنه ۸۸ بر اين انتقادات افزود. اما وزير اطلاعات وظيفه قانوني‌اش در خصوص تأمين امنيت و آرامش در جامعه است و بايد از اظهارنظرها و اتخاذ رويكردهايي كه بوي سياسي مي‌دهد، پرهيز كند.

آخوند حسن روحاني عضو خبرگان ارتجاع و از اعضاي مصلحت نظام: من به عنوان نماينده رهبري در شوراي عالي امنيت ملي بوده‌ام و همواره منصوب ايشان در مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز بوده‌ام و همواره در کنار ايشان بوده‌ام ...ولي آقاي هاشمي را از ارکان انقلاب مي‌دانم و از تجربيات ايشان استفاده خواهم کرد.
وي افزود آقاي هاشمي فرمانده جنگ بود و من معاون وي بودم. ايشان جانشين فرمانده کل قوا شد و من معاون وي بودم و همواره بعد از انقلاب با ايشان کار کرده‌ام و به هاشمي به‌عنوان يک فرد توانمند و يک متفکر در مسائل ديني و سياسي اعتقاد دارم.



آخوند پورمحمدي و خطر «برهم خوردن کنترل چرخه قدرت و ثروت »
آخوند پورمحمدي از دژخيمان قضاييه و كانديداي احتمالي: کانديداتوري مجدد هاشمي در انتخابات اين کنترل چرخه قدرت و ثروت را بر هم مي‌زند.
علت مخالفت بنده با حضور آقاي هاشمي اين است که حضور چرخه قدرت وثروت بهم مي‌خورد. از اين جهت ما به چرخه قدرت وثروت بايد توجه داشته باشيم که راهش همين قانونمنداري است. متاسفانه دولت‌ها بعد از قدرتمند شدن نه تسليم مجلس و نه تسليم نهادهاي نظارتي مي‌شوند. 




دبير تشخيص مصلحت نظام :وقتي در مجلس مسئولان سيلي به هم مي‌زنند چطور مي‌خواهيد به فرهنگ در جامعه رسيدگي كنيم؟

پاسدار محسن رضايي دبير تشخيص مصلحت نظام آخوندي درمورد بحران در رأس حاكميت گفت:
وقتي در مجلس مسئولان سيلي به هم مي‌زنند چطور مي‌خواهيد به فرهنگ در جامعه رسيدگي كنيم؟ فرهنگ و اخلاق بايد از دولتمردان شروع شود.
وي با اعتراف به سياستهاي ضد مردمي رژيم و تحميل فشارهاي اجتماعي و اقتصادي بر مردم, افزود: در رابطه با اعتياد جوانان، خانواده‌ها اذيت مي‌شوند, امروز خانواده تحت سخت‌ترين فشارها قرار دارد. قدرت پول ملي نيز كاهش پيدا كرده است. فقر و بيكاري كمتر از حمله آمريكا نيست، كمتر از اشغال خرمشهر نيست. امروز ما از ناحيه تشخيص‌هاي نادرست در تصميم‌گيري اداره كشور, آسيب بيشتري از آمريكاييها خورديم. آن زمان كه مشخص شد قرار است تحريم شويم گفتند تحريمها كاغذ‌پاره است.
پاسدار رضايي با اذعان به بخش ديگري از فشارهايي كه رژيم بر مردم تحميل كرده, تصريح كرد: موج ورود كالاهاي چيني به كشور اكثر كارخانجات و بنگاههاي توليدي ايران را با ورشكستگي مواجه كرده و بازار را از دست توليد كنندگان داخلي گرفته است. پوسيدگي اقتصاد ايران اجازه رقابت در بازارهاي بين‌المللي را از بخش اقتصادي ما گرفته است.


باهنر نايب رئيس مجلس آخوندي:اگر دادگاه عادلانه اي تشکيل شود مجازات اصحاب فتنه بسيار سنگين است
محمد رضا باهنر نايب رئيس مجلس آخوندي و ازكانديداهاي احتمالي - خبرگزاري حكومتي مهر 15ارديبهشت 92:
افرادي که بد اخلاقي مي کنند قبل از هر کس خود را خراب مي کنند و  نبايد صحبتي کند که هنجارشکن باشد و عليه امنيت ملي شعار بدهد بلکه بايد در چارچوب قانون حرکت کرد و تندروي ها خوب نيست.

باهنر در مورد محاکمه سران فتنه گفت: اگر دادگاه عاد لانه اي تشکيل شود مجازات اين افراد بسيار سنگين است و به نظر مي رسد اين افراد از ملاطفت و رافت نظام برخوردار شده اند که تحت محاکمه قرار نگرفته اند.

باهنر در خصوص تعدد نامزدها و توانمندي آنها اظهارداشت: هيچ کانديدايي نمره 20 نمي گيرد اما کساني که جزو مشاهير و رجال سياسي هستند حدود 10 تا 15 نفر هستند که نمره ردي نمي گيرند. البته مدير و مدبر و رجل سياسي بودن آنها بايد توسط شوراي نگهبان احصاء شود زيرا برخي نيروها شخصيت رياست جمهوري را ندارند اما براي کارهاي ديگر مناسبند که بايد تفکيک شوند.
نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي در مورد سياست خارجي هم گفت: ديپلماسي لبخند و اخم بايد سياست ما بر محور ارزشهاي اسلامي و منافع ملي باشد... اگر رفتار آن قلدرمآبانه نباشد و منافع ما را به رسميت بشناسد ما هم حقوق آنها را به رسميت مي شناسيم اما نه با پنجه بوکس و دستکش آهني 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر