۱۳۹۲ اردیبهشت ۲۳, دوشنبه

دولت كانادا همبستگي كامل خود را با مردم ايران براي دستيابي به آزادي از چنگ ديكتاتوري آخوندي اعلام كرد.


جان برد وزير خارجه كانادا روز جمعه 20 ارديبهشت در برنامه اي تحت عنوان « گفتگوي جهاني در مورد آينده ايران», كه در دانشکده امور بين المللي مانک در دانشگاه تورنتو به مدت دو روز برگزار شده بود, اعلام كرد.
استفن هارپر، نخست وزير و من کاملا در اين ديدگاه مصمم هستيم كه: رژيم خامنه اي بزرگترين تهديد براي صلح و امنيت بين المللي در جهان امروز است.
به همين دليل ما رژيم ايران را به عنوان حامي تروريسم نامگذاري کرديم . به همين دليل ما نيروي قدس سپاه پاسداران و حزب الله را در قوانين کانادا بعنوان سازمانهاي تروريستي شناختيم. و به همين دليل است که ما تحريم هاي سخت اقتصادي را به اجرا گذاشتيم. جهان بايد دارايي هاي سپاه پاسداران را هدف قرار دهد، و ثروتهايي را که آنها از جيب  مردم جمع کرده اند افشا کنند.
ما تمام تلاشمان براي متوقف کردن تلاشهاي رژيم در دستيابي به سلاح هاي اتمي را در نظر گرفته ايم.

وزير خارجه كانادا افزود: ما مي دانيم ايرانيان اشتياق عميقي براي آزادي دارند. در فارسي، اين كلمه "آزادي" نام دارد. يک کلمه ساده، اما قدرتمند. چهار سال پيش، ميليون ها ايراني به خيابان ها ريختند. آنها در برابر دهها سال سرکوب وحشيانه ايستادند. آنها خواستار حق تعيين سرنوشت شدند.
براي هفته ها جهان با الهام از شجاعت و هيبت آنها, نظاره گر بود. به گذشته كه نگاه مي کنم، اعتراف مي کنم کشورهاي آزاديخواه مانند کانادا بايد در حمايت از اين جنبش بيشتر صداي خود را رسا مي کردند.

جان برد به انتخابات پيش روي رژيم اشاره كرد و گفت رژيم ايران نه از غرب مي ترسد و نه از ليبرال دموکراسي, بلكه اين رژيم از مردم شجاع ايران بيشتر مي ترسد. مردم ايران شايسته انتخابات آزاد و عادلانه هستند. نه يک نسخه ديگري از بازي بي پايان رونمايي خامنه اي از عروسک هاي خيمه شب بازي رياست جمهوري. نه ظهور يک ديکتاتوري نظامي ـ  مذهبيِ  ارتجاعي. بلکه انتخاباتي قوي که قدرت را از دست اربابان دست نشانده بگيرد و آن را در دست مردم قرار دهد.
بنابراين من از جامعه بين المللي و همكارانم وزراي امور خارجه كشورها مي خواهم که به من در موضع قوي تري در حمايت از مردم ايران بپيوندند.

وزير خارجه كانادا افزود: من اعتقاد ندارم که ديکتاتوري نظامي ـ مذهبي خامنه اي، عوامل  او در سپاه پاسداران و بسيج، و يا عوامل او در حزب الله، نشان دهنده آينده ايران باشند
من اعتقاد دارم که مردم ايران خواهان تغيير هستند.
يک روز، ايران جايگاه راستين خود در امور بين المللي به عنوان يک قدرت منطقه اي برجسته و مورد احترام را بدست خواهد گرفت. از خاکستر ظلم و ستم، ايران و ايرانيان به عنوان يک جامعه مرفه و آزاد برخواهند خاست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر